Policie České Republiky, hledané osoby, pátrání po osobách, FBI, městská policie, Stb seznamy, bodové hodnocení, přestupky řidičů, dopravní nehody, autonehody, zákony, CIA, policejní sbory v zahraničí, kriminalistika, přestupky, policejní aféry, INTERPOL, policista, pátrání, POLICIE ČR
V posledních letech se i u nás začaly prodávat takzvaná motokola. Mnoho lidí však mylně myslí, že při řízení motokola není podmínkou řidičský průkaz. Ne vždy tomu tak je.
Jak uvedla v tiskové zprávě mluvčí policie nprap. Eva Maturová, je možné řídit motokolo bez platného řidičského průkazu pouze v případě, že motor kola je pomocný, dodatečně namontovaný a odnímatelný.
Naopak motokola vybavená zabudovaným motorem lze řídit pouze s platným řidičským průkazem skupiny AM, technickým průkazem a dokonce je potřeba mít u sebe doklad o pojištění zákonné odpovědnosti. Řidič musí mít na hlavě i přilbu. To platí i pro kola do 50 cm3 s maximální konstrukční rychlostí 25 km/h.
Prodejci by takové kolo měl vybavit i dokladem o tom, že je schváleno pro provoz na pozemních komunikacích.
zdroj: Tisková zpráva Krajského ředitelství Pardubického kraje
Koupil jsem benzínovy motor, namontoval ho na kolo a teď je otázka můžu na něm jezdit? Řidičák na AM mám tak co jěště potřebuji? Zatím se dočítám že asi povinné ručení helmu nebo stačí ciklistická přilba kdo mi povolí jízdu na komunikaci a dostanu i SPZku :-) Když někdo odpoví budu rád protože teď nevím na čem jsem díky.
Pomocným motorem je každý který pomáhá a není jediným zdrojem pohonu stroje. Dodatečně namontovaný je až po kompletním sestavení stroje.
Odnímatelným je pokud ho lze odejmout ručně nebo s ručním nářadím.
Jsem 40 let vývojovým konstruktérem a byrokrati jsou moji největší nepřátelé, samozvané impotentní (rozuměj tvůrčí práce neschopné)brzdy vývoje.
Veškeré problémy kolem pomocného pohonu kol by skončily, kdyby nebyla uměle nalobována rychlost pouze 25 km/h. Při tom by stačilo aby byla povolena rychlost jen trochu větší než jakou jezdí běžný cyklista po delší dobu, třeba max. 35km/h, klidně svázaná s povinnou definovanou účinností brzd.
Vždyť mladý cyklista je schopen trvalejší rychlosti právě tak asi 35km/hod a nikdo tomu nezabrání ani kdyby byl desetinásobným policistou. Vyšší povolená rychlost by znamenala vyšší zájem o jízdu na těchto kolech a to je právě důvod k obavám aby neubylo plátců daně za pohonné hmoty a drahá motor. vozidla.
I toto rychlejší kolo je stále o několik řádů méně ohrožující okolí než těžké a rychlé vozidlo.
Zároveň je diskriminující výkon 250 W, když spíše riskující mladík schopný sám rozjet kolo na vyšší rychlost váží 65 kg a rozvážnější dospělý třeba 100 kg.
tak to by mne taky zajímalo. Ono je to v článku napsáno stejně jako v zákoně. Leč vysvětleno blíže to není. Představuju si , že nesmíš svařovat, vrtat, brousit...Prostě kolo se po odmontování musí dostat do původního stavu
Dobrý den,
Mna by zaujímalo ako to myslíte s tým odnímatelným motorom na bicykel a zabudovaním motorom na bicykel.
Snád je to jedno lebo v oboch prípadoch sa dá motor z bicykla odobrat.Jedine že by ten motor niekto privaril priamo s rámom bicykla:)
Chcete reagovat na některý článek, událost, chování policistů? Ke každému článku můžete přidat vlastní komentář. Více informací »