Policie České Republiky, hledané osoby, pátrání po osobách, FBI, městská policie, Stb seznamy, bodové hodnocení, přestupky řidičů, dopravní nehody, autonehody, zákony, CIA, policejní sbory v zahraničí, kriminalistika, přestupky, policejní aféry, INTERPOL, policista, pátrání, POLICIE ČR
Kromě zabezpečení bytu, domu, auta či provozování kamerového systému je pro dobrý pocit bezpečí vhodné mít u sebe individuální prostředek osobní ochrany (osobní alarm, paralyzér či intenzivní svítilnu).
Pokud jste již v seniorském věku nebo jste tělesně postiženi určitě vám může pomoci osobní alarm nové generace spojený se službou tísňové péče.
Pomocí zařízení, které má klient u sebe doma, v bytě, či domě, se může kdykoliv v případě nouze spojit s operátorkami, které zařídí vše potřebné pro jeho pomoc.
Klient má u sebe, nejlépe na ruce nebo na krku tlačítko, s jehož pomocí se v případě potřeby spojí s operátorkami. Velice citlivý mikrofon v zařízení zaručí, že se klient s operátorkami uslyší, aniž by musel být přímo fyzicky u přístroje v momentě, kdy s nimi mluví. Operátorkám se na obrazovce monitoru zobrazí veškeré potřebné informace o klientovi a mohou podniknout další potřebné kroky.
Cílem osobního alarmu nové generace je:
- Snížit následky nehody, která se přihodí přímo v bytě nebo v domě.
- Zajistit maximální možnou délku života ve vysokém věku v domácím prostředí.
- Pomoci seniorům a zdravotně postiženým lidem udržet si svoji nezávislost.
- Poskytovat celodenní a celorepublikovou službu.
Jak služba funguje?
- Jednoduše stisknete nouzové tlačítko, které můžete nosit volně nebo na ruce, či jako přívěšek.
- Jakmile stisknete nouzové tlačítko, okamžitě zaktivujete ústřednu.
- V případě, že máte pádový detektor a dojde u vás k pádu či ztrátě vědomí bude tento detektor aktivován automaticky.
- V tom momentě, jste spojeni přes ústřednu s centrálou.
- Vyškolení operátoři (zdravotní sestry) mají v tu chvíli umožněno s vámi mluvit přes mikrofon v ústředně, aniž byste museli být přímo u ní.
- Operátorky zajistí situaci a vy dostane potřebnou pomoc, v podobě lékaře, rychlé záchranné služby nebo pozorného souseda, co nejdříve.
Tři různé programy
V současné nabídce firmy je možnost vybrat si ze 3 programů, které jsou přizpůsobeny dle potřeb klientů.
Základním je tzv. „žlutý program“. Ten obsahuje například nepřetržitý 24 hodinový dohled nad seniorem alarmem udržování a pravidelnou aktualizaci údajů o klientovi, přijímání nouzového signálu, hlasovou komunikaci s hlídanou osobou, zajištění záchranné služby či jiných zajišťujících osob a kontaktování osob určených klientem.
Vyšší stupeň služeb nabízí „zelený program“. Oproti základnímu umožňuje komunikaci se záchrannou službou a ověřování stavu osoby, kontaktování lékaře, vypracování zprávy pro osoby určené klientem a lékaře určeného klientem, uložení do elektronického archívu a také pravidelné volání 2x týdně.
Nejrozsáhlejší portfolio služeb obsahuje „modrý program“. Mimo obsahu zeleného programu je v nabídce navíc upomínková služba (připomenutí užití léku, návštěvy lékaře, výročí členů rodiny, apod.), aktivní spolupráce s určeným lékařem, klíčová služba a zajištění místa pokud je klient odvezen k ošetření či do nemocnice podle předem dohodnutých instrukcí.
K zajištění služby je nutné zařízení, které má klient instalováno doma, nebo na místě, kde se nejvíce zdržuje. Zařízení je za určitých podmínek mobilní a lze jej tedy využívat jak doma tak i na chatě. Je však nutná technická a telekomunikační příprava, řešení problému je individuální. Dosah od ústředny ke klientovi je 100 metrů.
Nákup zařízení
Dostupné jsou dvě verze elektronického zařízení nutného k zajišťování popisované služby.
Lehká verze - je vybavena vodě odolným nouzovým tlačítkem, ústřednou a telefonním komunikátorem. Tato verze zařízení umožní přivolat si stisknutím tlačítka pomoc prostřednictvím dispečinku. Je možné prostřednictvím vestavěného mikrofonu a reproduktoru hovořit s operátorkou GMA pracoviště, která zajistí rychlou pomoc. Pomocí tlačítka můžete také přijímat běžné hovory na pevné lince například z postele, což je velmi dobré pro osoby se sníženou mobilitou.
Těžká verze - se vyznačuje možností připojit více přídavných zařízení. Ve výbavě je zařazeno nejen nouzové tlačítko, ale i unikátní pádový detektor.
Detektor pádu je zařízení, které je tak malé a lehké, že jej můžete nosit bez povšimnutí. Baterií napájené zařízení obsahuje mikroprocesor a vysílač. Detektor pádu spolehlivě odhalí pád toho, kdo jej nosí a spojí jej ihned s ústřednou. Pokud se pozice detektoru nezmění během následujících 15ti sekund, detektor vyhlásí poplach. Takovéto řešení minimalizuje případy planých poplachů. Detektor má zabudované nouzové tlačítko, které nahradí běžné nouzové tlačítko, v případě, že jej nemůže dotyčná osoba stisknout. Centrála umí rozeznat, ze kterého zařízení byl poplach odeslán. Detektor pádu je doporučen všem, u kterých je zvýšené riziko pádů a kteří nemusejí být v té chvíli schopni vyvolat poplach přímým stisknutím tlačítka, ale také pro ty, kdo trpí epilepsií nebo ti, kteří trpí vedlejšími účinky některých léků. K těžké verzi lze také připojit až 16 dalších rozličných komponentů, jako vanové táhlo, podložku sledující pohyb nemocného, kouřový a záplavový detektor, prostorové detektory, které sledují pohyb v místnosti atd.
Podmínkou pro činnost zařízení je pevná telefonní linka. V současné době je testován GSM modul, který bude brzy uveden na trh.
Pokud zmáčknete nouzové tlačítko omylem, a tím se spojíte s dispečinkem, není se čeho obávat. Pouze službě vysvětlíte, co se stalo. Kvůli nechtěnému spojení s centrálou pro klienta nevyplývají žádné další následky či platby.
Ochrana osobních dat je zaručena
Informace, které klient poskytne centrále, jsou chráněny proti jakémukoliv zneužití. Jsou vesměs zdravotního charakteru - zdravotní historie, jaké léky užíváte, náklonnost k alergiím - ale i, jak nejrychleji se dostat do vašeho domova pro případ poplachu. Další oblastí jsou seznamy osob, které chcete vyrozumět.
Financování zařízení a jeho montáže
Financování je možné 3 způsoby; pronájmem zařízení, splátkovým nákupem zařízení anebo jednorázovým nákupem zařízení vždy buď v lehké či těžké verzi.
A důležité upozornění na konec
Poplatky za popisovanou službu centrálního dispečinku jsou podle zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách odpočitatelné z příspěvku na péči, o který může žádat každý občan se zdravotním postižením. V případě, pronájmu zařízení lze také měsíční služby a pronájem zařízení sečíst v měsíčních splátkách a senior může mít vše hrazené z tohoto příspěvku, tedy zadarmo. O příspěvku na péči rozhodují od 1. ledna 2007 obecní úřady s rozšířenou působností, kam také svou žádost o dávku směřujte.
zdroj: JUDr. Tomáš Koníček, odbor prevence kriminality MV
Dosud nebyl vložen žádný komentář!
Chcete reagovat na některý článek, událost, chování policistů? Ke každému článku můžete přidat vlastní komentář. Více informací »